Únava a ospalost během podzimích dnů 30. 09. 2015

Stres, vyčerpání organismu, horší nálada a další faktory nám způsobují únavu a ospalost během dne na podzim.

S podzimem přichází úbytek slunečních paprsků, které nám v průběhu léta dodávají energii. Přechod z letošního horkého léta do chladného podzimu nám bude způsobovat zvlášť nemalé potíže.

Je to tím, že chladné počasí působí záporně na naši energii a jak příroda, tak náš vyčerpaný organismus se ukládá ke spánku.

Sluneční svit na podzim

V dřívějších dobách bylo léto plné dřiny a podzim byl věnován odpočinku. Současný harmonogram pracujících je spíše opačný. V létě si užíváme dovolené, zatímco na podzim musíme zabrat. Naši únavu jednoduše nikdo omlouvat nebude! Lidé proti únavě s oblibou bojují pomocí kávy, energetických nápojů a jiných povzbuzujících produktů, které ovšem v dlouhodobém horizontu nemají příliš blahodárné účinky.

S podzimem přichází především úbytek slunečních paprsků, které nám v průběhu léta dodávají energii. Sluneční svit má blahodárný vliv na povzbuzení organismu a ve chvíli, kdy se dny začínají zkracovat a noci prodlužovat, se naše tělo pomalu připravuje na zimu. Logicky pociťujeme větší potřebu spát, takže lenost či ospalost je přirozená. Změny v přírodě může ovlivnit také pokles imunity.

Zdravá životospráva + dostatek pohybu

Lidské tělo nelze naprogramovat jako stroj, energii bychom měli čerpat postupně a dlouhodobě. Klíčem k úspěchu je zdravá životospráva – dopřejte tedy svému tělu i na podzim čerstvý vzduch a aktivní styl života. Pohyb je důležitý po celý rok a ani sychravé počasí nám nesmí zabránit v procházkách a kratších výletech.

Pokud je vám moknutí v chladných teplotách proti srsti, můžete navštívit fitness centrum a vybrat si lekci podle svého gusta. Zkrátka si sami dle svého uvážení vyberte druh pohybu, který vám přináší radost. Pokud si vaše tělo navykne na pravidelnou pohybovou aktivitu, budete se zaručeně cítit lépe.

Kvalitní a zdravý spánek

Jedním z nejdůležitějších zdrojů energie je zdravý spánek, proto by bylo dobré se snažit, aby byl co nejkvalitnější. Délka spánku by se měla pohybovat okolo osmi hodin denně a neměla by být ničím rušena.

Pozornost věnujte relaxaci, ať už krátkodobé během dne, nebo dlouhodobější v podobě víkendu na horách či v lázních. Změna prostředí může tělu i duši pomoci nabýt ztracenou rovnováhu. Do relaxačních chvil v žádném případě nepatří pracovní e-maily nebo zapnutý počítač. Nezapomínejte odstranit všechny rušivé elementy a dopřejte si naprostý klid.

Lehká strava + zdraví z přírody

  • energii lze čerpat také ze stravy nebo třeba z bylinných tinktur
  • dbejte na kvalitu a lehkost jídla (např. domácí polévky, tepelně upravená zelenina nebo luštěniny)
  • nezapomínat na dostatečný a pravidelný přísun vitamínů, povzbuzující účinek mají citrusy či řepa
  • doma se nejlépe obklopit pozitivními barvami
  • také je vhodné se povzbudit různými vůněmi a kořením jako je třeba hřebíček, skořice, kardamom, zázvor nebo aroma citronu či citronové trávy

Zdroj: Byliny Naděje, byliny-nadeje.cz (upraveno)

Newsletter

Jak získat novinky na email?